Analityka i diagnostyka chemiczna
Chemia - studia I stopnia
CHEMIA
Tok kształcenia |
2023– 2026 |
Specjalność |
Analityka i diagnostyka chemiczna |
Rodzaj studiów |
studia I stopnia, 3-letnie, licencjackie |
Forma studiów |
stacjonarne |
Profil studiów |
ogólnoakademicki |
Na każdym semestrze student powinien uzyskać 30 punktów ECTS z zajęć obligatoryjnych i fakultatywnych (do wyboru)
SEMESTR 1 |
||||||
zajęcia |
wykład |
Ćw. aud. |
Ćw. lab. |
RAZEM |
E/Z |
ECTS |
Bezpieczeństwo i higiena kształcenia (e-learning; poziom rozszerzony) |
|
5 |
|
5 |
zal |
1 |
30 |
|
|
30 |
E |
3 |
|
Chemia ogólna – wykład |
45 |
|
|
45 |
E |
4 |
Chemia ogólna – ćwiczenia audytoryjne |
|
45 |
|
45 |
Z |
2 |
Chemia ogólna – laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Matematyka – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
3 |
Matematyka – ćwiczenia audytoryjne |
|
60 |
|
60 |
Z |
5 |
15 |
|
|
15 |
Z |
2 |
|
15 |
|
|
15 |
Z |
2 |
|
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
|
Fizyka – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
3 |
Fizyka – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
SEMESTR 1 |
180 |
140 |
30 |
350 |
4 |
30 |
Na pierwszym semestrze studenci realizują obowiązkowe szkolenie biblioteczne
SEMESTR 2 |
||||||
zajęcia |
wykład |
Ćw. aud. |
Ćw. lab. |
RAZEM |
E/Z |
ECTS |
Chemia nieorganiczna – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
4 |
Chemia nieorganiczna – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
2 |
Chemia nieorganiczna – laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
3 |
Chemia kwantowa – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
3 |
Chemia kwantowa – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Chemia organiczna I – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
4 |
Chemia organiczna I – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
3 |
Technologia informacyjna ( e-learning) |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
30 |
|
|
30 |
Z |
3 |
|
Statystyka i chemometria w analityce chemicznej – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
2 |
Statystyka i chemometria w analityce chemicznej – laboratoria |
|
|
15 |
15 |
Z |
2 |
Wychowanie fizyczne I |
|
30 |
|
30 |
zal |
0 |
SEMESTR 2 |
120 |
120 |
75 |
315 |
3 |
30 |
ROK I |
300 |
260 |
105 |
665 |
7 |
60 |
SEMESTR 3 |
||||||
zajęcia |
wykład |
Ćw. aud. |
Ćw. lab. |
RAZEM |
E/Z |
ECTS |
Chemia analityczna – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
3 |
Chemia analityczna – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
3 |
Chemia analityczna – laboratoria |
|
|
60 |
60 |
Z |
4 |
Chemia organiczna II – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
3 |
Chemia organiczna II – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Chemia organiczna II – laboratoria |
|
|
90 |
90 |
Z |
6 |
Język obcy I |
|
60 |
|
60 |
Z |
4 |
Wychowanie fizyczne II |
|
30 |
|
30 |
zal |
0 |
Zajęcia do wyboru |
75 |
75 |
Z |
5 |
||
SEMESTR 3 |
135 |
150 |
150 |
435 |
2 |
30 |
SEMESTR 4 |
||||||
zajęcia |
wykład |
Ćw. aud. |
Ćw. lab. |
RAZEM |
E/Z |
ECTS |
Chemia fizyczna – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
3 |
Chemia fizyczna – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Chemia fizyczna – laboratoria |
|
|
45 |
45 |
Z |
3 |
Biochemia – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
3 |
Biochemia – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Biochemia – laboratoria |
|
|
15 |
15 |
Z |
1 |
Metody elektroanalityczne – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
3 |
Metody elektroanalityczne – laboratoria |
|
|
45 |
45 |
Z |
3 |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
|
Metody separacyjne – wykład |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Metody separacyjne – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Metody separacyjne – laboratoria |
|
|
45 |
45 |
Z |
3 |
Język obcy II |
|
60 |
|
60 |
Z |
3 |
Język obcy – egzamin |
|
|
|
|
E |
1 |
SEMESTR 4 |
135 |
120 |
150 |
405 |
4 |
30 |
ROK II |
270 |
270 |
300 |
840 |
6 |
60 |
W przerwie wakacyjnej między 4 i 5 semestrem studenci realizują praktykę zawodową
SEMESTR 5 |
||||||
zajęcia |
wykład |
Ćw. aud. |
Ćw. lab. |
RAZEM |
E/Z |
ECTS |
Spektroskopia chemiczna – wykład |
15 |
|
|
15 |
E |
2 |
Spektroskopia chemiczna – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Techniki analizy biomolekuł – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
2 |
Techniki analizy biomolekuł – laboratoria |
|
|
45 |
45 |
Z |
3 |
Diagnostyka molekularna – wykład |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Diagnostyka molekularna – laboratoria |
|
|
15 |
15 |
Z |
1 |
Fizykochemiczne metody analityczne – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
3 |
Fizykochemiczne metody analityczne – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Fizykochemiczne metody analityczne – laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
1 |
Chemia środowiska – wykład |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Chemia środowiska – laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
1 |
|
|
45 |
45 |
Z |
3 |
|
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
|
Zajęcia do wyboru |
105 |
105 |
Z |
7 |
||
SEMESTR 5 |
225 |
60 |
165 |
450 |
3 |
30 |
SEMESTR 6 |
||||||
zajęcia |
wykład |
Ćw. aud. |
Ćw. lab. |
RAZEM |
E/Z |
ECTS |
Technologia chemiczna – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
3 |
Technologia chemiczna – laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
30 |
|
|
30 |
E |
3 |
|
|
|
60 |
60 |
Z |
4 |
|
|
30 |
|
30 |
Z |
3 |
|
Wykład dyplomowy* |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Zajęcia do wyboru |
45 |
45 |
Z |
3 |
||
Zajęcia do wyboru anglojęzyczne |
15 |
15 |
z |
2 |
||
zal |
6 |
|||||
Egzamin dyplomowy |
E |
2 |
||||
SEMESTR 6 |
150 |
30 |
90 |
270 |
3 |
30 |
ROK III |
375 |
90 |
255 |
720 |
6 |
60 |
*zajęcia prowadzone w wybranej Katedrze/Zakładzie, w którym student wykonuje pracę/projekt dyplomową/y
Studia I stopnia kończą się egzaminem dyplomowym i uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata.