Program studiów
Ochrona Środowiska - studia I stopnia
OCHRONA ŚRODOWISKA
Tok kształcenia |
2023 – 2026 |
Rodzaj studiów |
studia I stopnia, 3-letnie, licencjackie |
Forma studiów |
stacjonarne |
Profil studiów |
ogólnoakademicki |
Na każdym semestrze student powinien uzyskać 30 punktów ECTS z zajęć obligatoryjnych i fakultatywnych (do wyboru)
SEMESTR 1 |
||||||
zajęcia |
wykład |
Ćw. aud. |
Ćw. lab. |
RAZEM |
E/Z |
ECTS |
Bezpieczeństwo i higiena kształcenia (e-learning; poziom rozszerzony) |
|
5 |
|
5 |
zal |
1 |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
|
Chemia ogólna – wykład |
15 |
|
|
15 |
E |
3 |
Chemia ogólna – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
4 |
Matematyka – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
4 |
Matematyka – ćwiczenia audytoryjne |
|
45 |
|
45 |
Z |
4 |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
|
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
|
Fizyka – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
4 |
Fizyka – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
3 |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
|
SEMESTR 1 |
180 |
110 |
0 |
290 |
3 |
30 |
Na pierwszym semestrze studenci realizują obowiązkowe szkolenie biblioteczne
SEMESTR 2 |
||||||
zajęcia |
wykład |
Ćw. aud. |
Ćw. lab. |
RAZEM |
E/Z |
ECTS |
Biologia II – wykład |
15 |
|
|
15 |
E |
3 |
Biologia II - laboratoria |
|
|
60 |
60 |
Z |
4 |
Chemia nieorganiczna – wykład |
15 |
|
|
15 |
E |
2 |
Chemia nieorganiczna – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Chemia nieorganiczna - laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Ekologia – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
2 |
Ekologia – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
2 |
Ekologia – ćwiczenia terenowe |
|
15 |
|
15 |
Z |
2 |
Hydrobiologia – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
2 |
Hydrobiologia – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
2 |
Meteorologia i klimatologia – wykład |
15 |
|
|
15 |
E |
2 |
Meteorologia i klimatologia – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
|
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
|
Wychowanie fizyczne I |
|
30 |
|
30 |
zal |
0 |
SEMESTR 2 |
135 |
120 |
120 |
375 |
5 |
30 |
ROK I |
315 |
230 |
120 |
665 |
8 |
60 |
SEMESTR 3 |
||||||
zajęcia |
wykład |
Ćw. aud. |
Ćw. lab. |
RAZEM |
E/Z |
ECTS |
Chemia analityczna – wykład |
15 |
|
|
15 |
E |
2 |
Chemia analityczna – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Chemia analityczna - laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Chemia organiczna – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
2 |
Chemia organiczna – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Chemia organiczna - laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
3 |
Geologia - wykład |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Geologia – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Hydrologia – wykład |
15 |
|
|
15 |
E |
2 |
Hydrologia – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Mikrobiologia – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
3 |
Mikrobiologia - laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
3 |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
|
Zagrożenia cywilizacyjne i rozwój zrównoważony – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Język obcy I |
|
60 |
|
60 |
Z |
4 |
Wychowanie fizyczne II |
|
30 |
|
30 |
zal |
0 |
SEMESTR 3 |
135 |
180 |
90 |
405 |
4 |
30 |
SEMESTR 4 |
||||||
zajęcia |
wykład |
Ćw. aud. |
Ćw. lab. |
RAZEM |
E/Z |
ECTS |
Chemia fizyczna – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
2 |
Chemia fizyczna - laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
|
Geomorfologia i gleboznawstwo – wykład |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Geomorfologia i gleboznawstwo – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Monitoring środowiska – wykład |
45 |
|
|
45 |
E |
3 |
Monitoring środowiska - laboratoria |
|
|
45 |
45 |
Z |
3 |
Ocena oddziaływania na środowisko – wykład |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Ocena oddziaływania na środowisko – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Ochrona przyrody – wykład |
15 |
|
|
15 |
E |
1 |
Ochrona przyrody – ćwiczenia terenowe |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Prawo w ochronie środowiska – wykład |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Prawo w ochronie środowiska – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Język obcy II |
|
60 |
|
60 |
Z |
3 |
Język obcy - egzamin |
|
|
|
|
E |
1 |
Zajęcia do wyboru* |
75 |
75 |
Z |
5 |
||
SEMESTR 4 |
240 |
135 |
75 |
450 |
4 |
30 |
ROK II |
375 |
315 |
165 |
855 |
8 |
60 |
W przerwie wakacyjnej między 4 i 5 semestrem studenci realizują praktykę zawodową
SEMESTR 5 |
||||||
zajęcia |
wykład |
Ćw. aud. |
Ćw. lab. |
RAZEM |
E/Z |
ECTS |
Biochemia – wykład |
15 |
|
|
15 |
E |
2 |
Biochemia - laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
30 |
|
|
30 |
E |
2 |
|
Inżynieria środowiska – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
3 |
Inżynieria środowiska – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Inżynieria środowiska - laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Toksykologia – wykład |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Toksykologia – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
|
Zajęcia do wyboru* |
210 |
210 |
E/Z |
14 |
||
SEMESTR 5 |
330 |
30 |
60 |
420 |
3 |
30 |
SEMESTR 6 |
||||||
zajęcia |
wykład |
Ćw. aud. |
Ćw. lab. |
RAZEM |
E/Z |
ECTS |
Ekonomia w ochronie środowiska – wykład |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Ekonomia w ochronie środowiska – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
|
|
60 |
60 |
Z |
5 |
|
|
30 |
|
30 |
Z |
3 |
|
Z |
6 |
|||||
Zajęcia do wyboru* |
120 |
120 |
E/Z |
8 |
||
Zajęcia do wybory anglojęzyczne |
15 |
15 |
Z |
2 |
||
Egzamin dyplomowy |
E |
4 |
||||
SEMESTR 6 |
150 |
45 |
60 |
255 |
1 |
30 |
ROK III |
480 |
75 |
120 |
675 |
4 |
60 |
*różna forma zajęć
**zajęcia prowadzone w wybranej Katedrze/Zakładzie, w którym student wykonuje blok zajęć dyplomowych
Studia I stopnia kończą się egzaminem dyplomowym i uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata.