Program studiów
Biznes chemiczny I stopień
BIZNES CHEMICZNY
Tok kształcenia |
2025 – 2029 |
Rodzaj studiów |
studia I stopnia, 3,5-letnie, inżynierskie |
Forma studiów |
stacjonarne |
Profil studiów |
ogólnoakademicki |
Na każdym semestrze student powinien uzyskać 30 punktów ECTS z zajęć obligatoryjnych i fakultatywnych (do wyboru)
SEMESTR 1 2025/2026 |
||||||
zajęcia |
wykład |
Ćw. aud. |
Ćw. lab. |
RAZEM |
E/Z |
ECTS |
Bezpieczeństwo i higiena kształcenia ( e-learning; poziom rozszerzony) |
|
5 |
|
5 |
zal |
1 |
Chemia ogólna – wykład |
45 |
|
|
45 |
E |
4 |
Chemia ogólna – ćwiczenia audytoryjne |
|
45 |
|
45 |
Z |
3 |
Chemia ogólna – laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Matematyka I – wykład |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Matematyka I – ćwiczenia audytoryjne |
|
45 |
|
45 |
Z |
3 |
Ochrona własności intelektualnej |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Przedmiot humanistyczny |
15 |
|
|
15 |
Z |
2 |
Technologia informacyjna |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Ekonomia i przedsiębiorczość |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Fizyka I – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
3 |
Fizyka I – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Zarządzanie małą firmą – wykład |
15 |
|
|
15 |
E |
2 |
Zarządzanie małą firmą – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Razem semestr 1 |
180 |
140 |
60 |
380 |
3 |
30 |
Na pierwszym semestrze studenci realizują obowiązkowe szkolenie biblioteczne.
SEMESTR 2 2025/2026 |
||||||
zajęcia |
wykład |
Ćw. aud. |
Ćw. lab. |
RAZEM |
E/Z |
ECTS |
Chemia nieorganiczna – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
2 |
Chemia nieorganiczna – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Chemia nieorganiczna – laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Matematyka II – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
3 |
Matematyka II – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
3 |
Fizyka II – wykład |
15 |
|
|
15 |
E |
2 |
Fizyka II – laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Chemia kwantowa – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
3 |
Chemia kwantowa – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Chemia organiczna I – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
3 |
Chemia organiczna I – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Rysunek techniczny |
|
|
45 |
45 |
Z |
3 |
Kreatywność biznesowa |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Aspekty środowiskowe w przedsiębiorstwie chemicznym |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Wychowanie fizyczne I |
|
30 |
|
30 |
zal |
0 |
Razem semestr 2 |
135 |
165 |
105 |
405 |
5 |
30 |
SEMESTR 3 2026/2027 |
||||||
zajęcia |
wykład |
Ćw. aud. |
Ćw. lab. |
RAZEM |
E/Z |
ECTS |
Chemia analityczna – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
2 |
Chemia analityczna – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Chemia analityczna – laboratoria |
|
|
45 |
45 |
Z |
3 |
Chemia organiczna II – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
3 |
Chemia organiczna II – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Chemia organiczna II – laboratoria |
|
|
90 |
90 |
Z |
4 |
Podstawy aparatury chemicznej* – wykład |
15 |
|
|
15 |
E |
2 |
Podstawy aparatury chemicznej* – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Podstawy aparatury chemicznej* – laboratoria |
|
|
15 |
15 |
Z |
1 |
Projektowanie start-upów – wykład |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Projektowanie start-upów – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Język obcy I |
|
60 |
|
60 |
Z |
4 |
Wychowanie fizyczne II |
|
30 |
|
30 |
zal |
0 |
Zajęcia do wyboru – Ekonomia |
15 |
15 |
|
30 |
Z |
3 |
Razem semestr 3 |
105 |
210 |
150 |
465 |
3 |
30 |
SEMESTR 4 2026/2027 |
||||||
zajęcia |
wykład |
Ćw. aud. |
Ćw. lab. |
RAZEM |
E/Z |
ECTS |
Chemia fizyczna – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
2 |
Chemia fizyczna – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Chemia fizyczna – laboratoria |
|
|
45 |
45 |
Z |
3 |
Biochemia – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
2 |
Biochemia – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Biochemia – laboratoria |
|
|
15 |
15 |
Z |
1 |
Technologia chemiczna – wykład |
30 |
|
|
30 |
E |
2 |
Technologia chemiczna – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Technologia chemiczna – laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Chemia praktyczna – wykład |
15 |
|
|
15 |
Z |
21 |
Chemia praktyczna – ćwiczenia audytoryjne |
|
15 |
|
15 |
Z |
1 |
Marketing start-upów – wykład |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Marketing start-upów – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
1 |
Język obcy II |
|
60 |
|
60 |
Z |
3 |
Język obcy – egzamin |
|
|
|
|
E |
1 |
Zajęcia do wyboru – Chemia |
75 |
75 |
Z |
6 |
||
Razem semestr 4 |
195 |
165 |
90 |
450 |
4 |
30 |
SEMESTR 5 2027/2028 |
||||||
zajęcia |
wykład |
Ćw. aud. |
Ćw. lab. |
RAZEM |
E/Z |
ECTS |
Spektroskopia chemiczna – wykład |
15 |
|
|
15 |
E |
2 |
Spektroskopia chemiczna – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Finansowanie start-upów – wykład |
15 |
|
|
15 |
E |
2 |
Finansowanie start-upów – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
1 |
Projektowanie energooszczędnych procesów technologicznych – wykład |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Projektowanie energooszczędnych procesów technologicznych – laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Chemometria – wykład |
15 |
|
|
15 |
E |
1 |
Chemometria – laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Technologia produktów kosmetycznych** – wykład |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Technologia produktów kosmetycznych** – laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Chemia żywności – wykład |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Chemia żywności – laboratoria |
|
|
45 |
45 |
Z |
3 |
Projektowanie biznesu chemicznego – wykład |
15 |
|
|
15 |
E |
1 |
Projektowanie biznesu chemicznego – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Zajęcia do wyboru – Ekonomia |
45 |
45 |
Z |
3 |
||
Zajęcia do wyboru – Chemia |
60 |
60 |
Z |
4 |
||
Razem semestr 5 |
210 |
90 |
135 |
435 |
4 |
30 |
SEMESTR 6 2027/2028 |
||||||
zajęcia |
wykład |
Ćw. aud. |
Ćw. lab. |
RAZEM |
E/Z |
ECTS |
Podstawy AutoCAD-a |
|
|
45 |
45 |
Z |
2 |
Przemysł jądrowy |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Chemia leków – wykład |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Chemia leków – laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Produkcja – proces, kontrola i zapewnienie jakości |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Procesy biotechnologiczne w przemyśle chemicznym – wykład |
15 |
|
|
15 |
E |
1 |
Procesy biotechnologiczne w przemyśle chemicznym – laboratoria |
|
|
45 |
45 |
Z |
2 |
Surowce w przemyśle chemicznym |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Zarządzanie ludźmi w małej firmie – wykład |
15 |
|
|
15 |
E |
1 |
Zarządzanie ludźmi w małej firmie – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
1 |
Praktyka operacyjna małej firmy – wykład |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Praktyka operacyjna małej firmy – ćwiczenia audytoryjne |
|
30 |
|
30 |
Z |
1 |
Pracownia inżynierska I*** |
|
|
30 |
30 |
Z |
3 |
Zajęcia do wyboru – Ekonomia |
60 |
60 |
Z |
4 |
||
Zajęcia do wyboru – Chemia |
75 |
75 |
Z |
5 |
||
Zajęcia do wyboru anglojęzyczne |
15 |
15 |
Z |
2 |
||
Razem semestr 6 |
270 |
60 |
150 |
480 |
2 |
30 |
W przerwie wakacyjnej, pomiędzy 6 i 7 semestrem, studenci realizują praktykę zawodową
SEMESTR 7 2028/2029 |
||||||
zajęcia |
wykład |
Ćw. aud. |
Ćw. lab. |
RAZEM |
E/Z |
ECTS |
Pracownia inżynierska II*** |
|
|
120 |
120 |
Z |
8 |
Seminarium inżynierskie – Chemia*** |
|
30 |
|
30 |
Z |
3 |
Wykład inżynierski*** |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Ochrona środowiska w przemyśle chemicznym – wykład |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Ochrona środowiska w przemyśle chemicznym – laboratoria |
|
|
15 |
15 |
Z |
1 |
Seminarium inżynierskie – Ekonomia*** |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Analiza przemysłowa – wykład |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Analiza przemysłowa – laboratoria |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Praktyka zawodowa |
|
|
|
|
Z |
4 |
Zajęcia do wyboru – Ekonomia |
30 |
30 |
Z |
2 |
||
Zajęcia do wyboru – Chemia |
60 |
60 |
Z |
4 |
||
Egzamin inżynierski |
E |
|
||||
Razem semestr 7 |
150 |
60 |
165 |
375 |
1 |
30 |
Studia I stopnia kończą się egzaminem dyplomowym i uzyskaniem tytułu zawodowego inżyniera.
* ćwiczenia audytoryjne w formie zajęć projektowych
** ćwiczenia laboratoryjne w 50% w formie zajęć projektowych
*** zajęcia prowadzone w wybranej Katedrze/Zakładzie, w którym student wykonuje pracę/projekt dyplomową/y