Artykuł naukowców na okładce czasopisma The Journal of Physical Chemistry C

Zespół naukowców pod kierownictwem prof. dr hab. inż. Adriany Zaleskiej-Medynskiej, w składzie: dr inż. Beata Bajorowicz, dr Alicja Mikołajczyk, mgr Magdalena Miodyńska opublikował oryginalną pracę badawczą pt. „Integrated Experimental and Theoretical Approach for Efficient Design and Synthesis of Gold-Based Double Halide Perovskites”. Artykuł został wybrany na okładkę grudniowego wydania czasopisma naukowego ACS The Journal of Physical Chemistry C.

Artykuł dotyczy opracowania nowatorskiej metody syntezy perowskitu Cs2Au2Cl6  z wykorzystaniem dwóch różnych prekursorów złota oraz zastosowania zaawansowanych metod teoretycznych i eksperymentalnych do badania właściwości grupy podwójnych perowskitów typu Cs2Au2X6 (gdzie X = Cl, Br, I).

Praca powstała w ramach międzynarodowej interdyscyplinarnej współpracy badaczy z Uniwersytetu Gdańskiego z naukowcami z Weizmann Institute of Science w Izraelu oraz Yachay Tech University w Ekwadorze.

Artykuł:

B. Bajorowicz, A. Mikolajczyk, H. P Pinto, M. Miodyńska, W. Lisowski, T. Klimczuk, I. Kaplan-Ashiri, M. Kazes, D. Oron, A. Zaleska-Medynska, Integrated Experimental and Theoretical Approach for Efficient Design and Synthesis of Gold-Based Double Halide Perovskites, J. Phys. Chem. C 2020, 124, 49, 26769–26779, doi.org/10.1021/acs.jpcc.0c07782

Link do okładki:

Data publikacji: niedziela, 13. Grudzień 2020 - 22:00; osoba wprowadzająca: Andrzej Nowacki Ostatnia zmiana: niedziela, 13. Grudzień 2020 - 22:00; osoba wprowadzająca: Andrzej Nowacki