Zajęcia do wyboru
OCHRONA ŚRODOWISKA I STOPNIA - FAKULTETY
Studia I stopnia, studia stacjonarne
Zapisy na zajęcia odbywają się na przełomie marca i kwietnia w roku akademickim poprzedzającym rok, w którym te zajęcia będą realizowane
Studenci na II roku studiów w semestrze 4 wybierają do realizacji przedmioty fakultatywne o łącznej wartości minimum 5 punktów ECTS.
II ROK – SEMESTR 4 – zajęcia do wyboru (2026/2027 lato) |
||||||
tytuł |
wykład |
ćw. audyt. |
ćw. lab. |
razem |
forma zaliczenia |
ECTS |
Analiza wody – wykład Analiza wody – laboratoria (A.Bielicka-Giełdoń – WCh) |
15 |
|
30 |
15 30 |
Z Z |
1 2 |
Ekologia wód śródlądowych (K.Banaś – WB) |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Podstawy technik chromatograficznych – wykład Podstawy technik chromatograficznych – laboratoria (M.Paszkiewicz – WCh) |
15
|
|
30 |
15 30
|
Z Z
|
1 2 |
Projektowanie ekologicznych materiałów i procesów – ćwiczenia audytoryjne Projektowanie ekologicznych materiałów i procesów – ćwiczenia laboratoryjne (A.Pieczyńska – WCh) |
|
15
|
30 |
15
30 |
Z
Z |
1
2 |
Radiochemia i ochrona radiologiczna – wykład Radiochemia i ochrona radiologiczna – ćwiczenia laboratoryjne (D.Strumińska-Parulska – WCh) |
30 |
|
15 |
30 15 |
Z Z |
2 1 |
Zastosowanie Geograficznych Systemów Informacyjnych (GIS) w badaniach przyrodniczych (M.Lazarus – WB) |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Studenci na III roku studiów w semestrze 5 wybierają do realizacji przedmioty fakultatywne o łącznej wartości minimum 14 punktów ECTS.
III ROK – SEMESTR 5 – zajęcia do wyboru (2027/2028 zima) |
||||||
tytuł |
wykład |
ćw. audyt. |
ćw. lab. |
razem |
forma zaliczenia |
ECTS |
Analiza chemiczna biomolekuł – ćwiczenia audytoryjne Analiza chemiczna biomolekuł – ćwiczenia laboratoryjne (P.Mucha – WCh) |
|
15 |
30 |
15
30 |
Z
Z |
1
2 |
Antropogeniczne przekształcanie ekosystemów lądowych – wykład Antropogeniczne przekształcanie ekosystemów lądowych – laboratoria (R.Afranowicz-Cieślak – WB) |
30 |
|
15 |
30
15 |
Z
Z |
2
1 |
Chemia środowiska – wykład Chemia środowiska – laboratoria (A.Białk-Bielińska – WCh) |
30 |
|
30
|
30 30
|
E Z
|
2 2
|
Ekologia biochemiczna (M.Gołębiowski – WCh) |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Kontrola jakości surowców i produktów kosmetycznych – wykład Kontrola jakości surowców i produktów kosmetycznych – ćwiczenia laboratoryjne (B.Grobelna – WCh) |
15 |
|
30 |
15
30 |
Z
Z |
1
2 |
Nanocząstki w medycynie, kosmetologii, biotechnologii i ochronie środowiska – wykład Nanocząstki w medycynie, kosmetologii, biotechnologii i ochronie środowiska – laboratoria (B.Bajorowicz – WCh) |
15 |
|
15 |
15
15 |
Z
Z |
1
1 |
Organizmy modyfikowane genetycznie w ochronie środowiska – wykład Organizmy modyfikowane genetycznie w ochronie środowiska – laboratoria (B.Kędzielska – WB) |
30 |
|
30 |
30
30 |
Z
Z |
2
2 |
Paleoekologia (J.Święta-Musznicka – WB) |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Podstawy botaniki morskiej (S.Śliwińska-Wilczewska – WOiG) |
30 |
|
|
30 |
E |
2 |
Struktura i funkcjonowanie ekosystemów lądowych (K.Banaś - WB) |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Techniki odnowy środowiska – wykład Techniki odnowy środowiska – ćwiczenia audytoryjne (A.Bielicka-Giełdoń – WCh) |
15 |
15 |
|
15 15
|
Z Z |
1 1 |
Toksykologia roślin i zwierząt (D.Strumińska-Parulska – WCh) |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Studenci na III roku studiów w semestrze 6 wybierają do realizacji przedmioty fakultatywne polskojęzyczne o łącznej wartości minimum 12 punktów ECTS oraz jeden przedmiot fakultatywny anglojęzyczny o wartości 2 punktów ECTS (łącznie 14 punktów ECTS).
III ROK – SEMESTR 6 – zajęcia do wyboru (2027/2028 lato) |
||||||
tytuł |
wykład |
ćw. audyt. |
ćw. lab. |
razem |
forma zaliczenia |
ECTS |
Alergie – co warto wiedzieć? (J.Samaszko-Fiertek – WCh) |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Analiza żywności – wykład Analiza żywności – laboratoria (M.Paszkiewicz – WCh) |
15E |
|
45 |
15 45 |
E Z |
1 3 |
Chemia a społeczeństwo (J.Kumirska – WCh) |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Chemia w przestrzeni medialnej I (A.Giełdoń – WCh) |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Czynniki kształtujące środowisko: pomiary, analizy i wyzwania przyszłości (A.Chylewska – WCh) |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Ekologia roślin – wykład Ekologia roślin – laboratoria (E.Pronin, K.Banaś – WB) |
30 |
|
30 |
30 30 |
Z Z |
2 2 |
Ekologia zwierząt (M.Ciechanowski – WB) |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Ekotechnologie (A.Bielicka-Giełdoń – WCh) |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Elektroniczna diagnostyka chemiczna (C.Czaplewski - WCh) |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Gospodarka przestrzenna z elementami planowania przestrzennego (M.Tarkowski – WOiG) |
30 |
|
|
30 |
E |
2 |
Gospodarowanie wodą na terenach naturalnych i przekształconych antropogenicznie (R.Cieśliński – WOiG) |
30 |
|
|
30 |
E |
2 |
Laboratorium analizy próbek biologicznych – wykład Laboratorium analizy próbek biologicznych – laboratoria (Ł.Haliński – WCh) |
10 |
|
20 |
10 20 |
Z Z |
1 1 |
Morska różnorodność biologiczna (M.Normant-Saremba, U.Janas – WOiG) |
30 |
|
|
30 |
E |
2 |
Zoologia stosowana – wykład Zoologia stosowana – laboratoria (S.Fryderyk - WB) |
15 |
|
15 |
30 |
Z |
2 |
III ROK – SEMESTR 6 – zajęcia do wyboru anglojęzyczne |
|||||
tytuł |
wykład |
ćw. audyt. |
ćw. lab. |
razem |
ECTS |
Active ingredients in cosmetology and industry: Shaping the future with innovations and trends (A.Walewska – WCh) |
15 |
|
|
15 |
2 |
Basic chemical equilibria in aqueous solutions (D.Wyrzykowski – WCh) |
15 |
|
|
15 |
2 |
Basic techniques in molecular biotechnology (D.Krefft – WCh) |
|
|
15 |
15 |
2 |
Eco-innovation strategies (E.Siedlecka - WCh) |
|
15 |
|
15 |
2 |
English in Environmental Protection (A.Topolewska – WCh) |
|
15 |
|
15 |
2 |
Fluorescence spectroscopy for beginners (K.Żamojć – WCh) |
|
|
15 |
15 |
2 |
Food safety and food control (Ł.Haliński – WCh) |
|
|
15 |
15 |
2 |
Innovative technologies for water treatment (A.Pieczyńska – WCh) |
|
|
15 |
15 |
2 |
Introduction to chemical kinetics – lecture Introduction to chemical kinetics – auditorium classes Introduction to chemical kinetics – laboratory classes (D.Jacewicz – WCh) |
4 |
4 |
7 |
4 4
7 |
1 0
1 |
Nuclear Energy (G.Olszewski – WCh) |
15 |
|
|
15 |
2 |
Physicochemistry and life (K.Krzymiński – WCh) |
15 |
|
|
15 |
2 |
What can electrochemical methods offer in the study of biologically active compounds? (S.Brzeska – WCh) |
15 |
|
|
15 |
2 |
Wszystkie zajęcia kończą się zaliczeniem na ocenę