Zajęcia do wyboru
Zajęcia do wyboru
OCHRONA ŚRODOWISKA I STOPNIA - FAKULTETY
Studia I stopnia, studia stacjonarne
Zapisy na zajęcia odbywają się na przełomie kwietnia i maja w roku akademickim poprzedzającym rok, w którym te zajęcia będą realizowane
Studenci wybierają do realizacji na II roku studiów w semestrze 4 minimum 5 punktów ECTS
II ROK – SEMESTR 4 – zajęcia do wyboru (2025/2026 lato) |
||||||
tytuł |
wykład |
ćw. audyt. |
ćw. lab. |
razem |
forma zaliczenia |
ECTS |
Analiza wody – wykład Analiza wody – laboratoria (WCh) |
15 |
|
30 |
15 30 |
Z Z |
1 2 |
Arkusz kalkulacyjny bez tajemnic (WCh) |
|
|
15 |
15 |
Z |
1 |
Ekologia wód śródlądowych (WB) |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Funkcjonowanie ekosystemów morskich (WOiG) |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Podstawy technik chromatograficznych – wykład Podstawy technik chromatograficznych – ćwiczenia audytoryjne Podstawy technik chromatograficznych - laboratoria (WCh) |
30 |
15 |
30 |
30 15 30 |
Z Z Z |
1 1 2 |
Radiochemia i ochrona radiologiczna (WCh) |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Roślinność regionalna – wykład Roślinność regionalna – ćwiczenia terenowe (WB) |
15 |
15 |
|
15 15 |
Z Z |
1 1 |
Zasoby morza, ich ochrona i wykorzystanie (WOiG) |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Studenci wybierają do realizacji na III roku studiów w semestrze 5 minimum 14 punktów ECTS
III ROK – SEMESTR 5 – zajęcia do wyboru (2026/2027 zima) |
||||||
tytuł |
wykład |
ćw. audyt. |
ćw. lab. |
razem |
forma zaliczenia |
ECTS |
Analiza chemiczna biomolekuł - ćwiczenia audytoryjne Analiza chemiczna biomolekuł - ćwiczenia laboratoryjne (WCh) |
|
15 |
30 |
15 30 |
Z Z |
1 2 |
Antropogeniczne przekształcanie ekosystemów lądowych – wykład Antropogeniczne przekształcanie ekosystemów lądowych - laboratoria (WB) |
30 |
|
15 |
30 15 |
Z Z |
2 1 |
Antropogeniczne przekształcanie środowiska morskiego (WOiG) |
|
30 |
|
30 |
Z |
3 |
Auditor ISO 14001 – wykład Auditor ISO 14001 – ćwiczenia audytoryjne (WE) |
7,5 |
7,5 |
|
7,5 7,5 |
Z Z |
1 0 |
Biowskaźniki i biomarkery środowiska (WOiG) |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Chemia środowiska – wykład Chemia środowiska – laboratoria (WCh) |
30 |
|
30
|
30 30
|
E Z
|
2 2
|
Ekologia biochemiczna (WCh) |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Eutrofizacja Morza Bałtyckiego – wykład Eutrofizacja Morza Bałtyckiego – ćwiczenia audytoryjne (WOiG) |
15 |
15 |
|
15 15 |
Z Z |
1 1 |
Nanocząstki w medycynie, kosmetologii, biotechnologii i ochronie środowiska – wykład Nanocząstki w medycynie, kosmetologii, biotechnologii i ochronie środowiska - laboratoria (WCh) |
15 |
|
15 |
15 15 |
Z Z |
1 1 |
Organizmy modyfikowane genetycznie w ochronie środowiska – wykład Organizmy modyfikowane genetycznie – laboratoria (WB) |
30 |
|
30 |
30 30 |
Z Z |
2 2 |
Paleoekologia (WB) |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Struktura i funkcjonowanie ekosystemów lądowych (WB) |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Techniki odnowy środowiska – wykład Techniki odnowy środowiska – ćwiczenia audytoryjne (WCh) |
15 |
15 |
|
15 15
|
Z Z |
1 1 |
Toksykologia roślin i zwierząt (WCh) |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Studenci wybierają do realizacji na III roku studiów w semestrze 6 minimum 10 punktów ECTS: 8 punktów ECTS z puli zajęć polskojęzycznych oraz 2 punkty ECTS z puli zajęć anglojęzycznych
III ROK – SEMESTR 6 – zajęcia do wyboru (2026/2027 lato) |
||||||
tytuł |
wykład |
ćw. audyt. |
ćw. lab. |
razem |
forma zaliczenia |
ECTS |
Analiza żywności – wykład Analiza żywności – laboratoria (WCh) |
15E |
|
45 |
15 45 |
E Z |
1 3 |
Chemia a społeczeństwo (WCh) |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Chemia w przestrzeni medialnej I (WCh) |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Czynniki abiotyczne w analizach środowiskowych – wykład Czynniki abiotyczne w analizach środowiskowych – ćwiczenia terenowe Czynniki abiotyczne w analizach środowiskowych - laboratoria (WCh) |
15 |
3 |
12 |
15 3 12 |
Z Z Z |
1 0 1 |
Cywilizacyjne problemy stanu środowiska morskiego (WOiG) |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Ekologia roślin - wykład Ekologia roślin – laboratoria (WB) |
30 |
|
30 |
30 30 |
Z Z |
2 2 |
Ekologia zwierząt (WB) |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Ekotechnologie (WCh) |
|
30 |
|
30 |
Z |
2 |
Elektroniczna diagnostyka chemiczna (WCh) |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Komputerowa ocena ryzyka chemicznego – wykład Komputerowa ocena ryzyka chemicznego - laboratoria (WCh) |
15 |
|
30 |
15 30 |
Z Z |
1 2 |
Laboratorium analizy próbek biologicznych – wykład Laboratorium analizy próbek biololgicznych - laboratoria |
10 |
|
20 |
10 20 |
Z Z |
1 1 |
Naturalne i antropogeniczne zawiesiny w zbiornikach wodnych – znaczenie i konsekwencje (WOiG) |
15 |
|
|
15 |
Z |
1 |
Ochrona wód podziemnych (WOiG) |
30 |
|
|
30 |
Z |
2 |
Stawonogi pasożytnicze, alergenne i jadowite (WB) |
|
|
30 |
30 |
Z |
2 |
Zoologia stosowana – wykład Zoologia stosowana – laboratoria (WB) |
15 |
|
15 |
30 |
Z |
2 |
III ROK – SEMESTR 6 – zajęcia do wyboru anglojęzyczne (2026/2027 lato) |
||||||
Tytuł
|
wykład |
ćw. audyt. |
ćw. lab. |
razem |
forma zaliczenia |
ECTS |
Basic chemical equilibria in aqueous solutions (D.Wyrzykowski) |
15 |
|
|
15 |
Z |
2 |
Basic mechanisms in organic chemistry - lecture Basic mechanisms in organic chemistry – audytorium classes (E.Jankowska) |
30 |
15 |
|
30 15 |
Z Z |
4 2 |
Bioanalysis (A.Lesner) |
15 |
|
|
15 |
Z |
2 |
Biotech trends (J.Jeżewska-Frąckowiak) |
|
|
15W |
15 |
Z |
2 |
Catalysis in inorganic chemistry - lecture Catalysis in inorganic chemistry - laboratory classes (D.Jacewicz) |
4 |
|
11 |
4 11 |
Z Z |
1 1 |
Eco-innovation strategies (E.Siedlecka) |
|
15 |
|
15 |
Z |
2 |
Fluorescence spectroscopy for beginners (K.Żamojć) |
|
|
15 |
15 |
Z |
2 |
Food safety and food control (Ł.Haliński) |
|
|
15 |
15 |
Z |
2 |
Innovative technologies for water treatment (A.Pieczyńska) |
|
|
15 |
15 |
Z |
2 |
Introduction to chemical kinetics – lecture Introduction to chemical kinetics – audytorium classes Introduction to chemical kinetics – laboratory classes (D.Jacewicz) |
4 |
4 |
7 |
4 4 7 |
Z Z Z |
1 0 1 |
Molecular aspects of cel signaling (I.Audzeyenka) |
15 |
|
|
15 |
Z |
2 |
Nuclear Energy (D.Strumińska-Parulska) |
15 |
|
|
15 |
Z |
2 |
Physicochemistry and life (K.Krzymiński) |
30 |
|
|
30 |
Z |
4 |
Scientific literature (I.Audzeyenka) |
|
15 |
|
15 |
Z |
2 |
What can electrochemical methods offer in the study of biologically active compounds? (S.Ramotowska) |
15 |
|
|
15 |
Z |
2 |