GRA MIEJSKA

GRA MIEJSKA

25.04.2024 r. w drugim dniu Kongresu Ekonomicznych i Ekologicznych Kół Studenckich organizowanego w ramach projektu „Zerujemy emisję – transfer wiedzy (z) Uniwersytetu Gdańskiego” odbyła się edukacyjna gra miejska „W poszukiwaniu śladu węglowego”.

Początek i zakończenie gry zaplanowane były na Wydziale Ekonomicznym w sopockim kampusie Uniwersytetu Gdańskiego. Gra przyciągnęła liczne grupy studentów oraz młodzież szkół podstawowych i ponadpodstawowych, łącznie wzięło w niej udział ok. 150 osób.

W ramach gry należało odnaleźć ukryte QR kody, które po zeskanowaniu prowadziły do bardzo ciekawych pytań odnośnie do zagadnień związanych z emisją śladu węglowego, poszerzających wiedzę dotyczącą obniżenia emisji dwutlenku węgla w atmosferze oraz redukcji śladu węglowego. Te interaktywne elementy były kluczowe dla udziału w ramach scenariusza rozgrywki, gdyż uczestnicy, za pomocą specjalnych kart musieli udzielić poprawnych odpowiedzi, skanując kody QR. Na mecie ich odpowiedzi były weryfikowane.

Warto podkreślić, że takie projekty skutecznie poszerzają wiedzę, zarówno studentów, uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych. Trasa wydarzenia, nie była skomplikowana, co pozwoliło na skupienie się na pytaniach, pomimo presji czasowej. W trakcie poszczególnych etapów gry uczestnicy mieli okazję, aby wykazać się wiedzą.

Uczestnicy osiągali kolejne miejsca w grze – według reguł gry określonych w regulaminie - w zależności od liczby udzielonych poprawnych odpowiedzi oraz szybkości dotarcia na linię mety od czasu rozpoczęcia wydarzenia. Wyścig, był bardzo dynamiczny, ale wygrać mogły tylko 3 grupy.

Zakończenie gry miało miejsce w auli D na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie uczestnicy mogli podzielić się wrażeniami i oczekiwać na wyniki.

Pierwsze miejsce zdobyła drużyna, która ukończyła grę w niebywale szybkim tempie, wykazując się tym dużym zorganizowaniem i doskonałą wiedzą. Drugie miejsce przypadło grupie studentów, a trzecie miejsce zajęła grupa licealistów, co wskazuje na duże zainteresowanie taką formą edukacji wśród różnych grup wiekowych. Wyróżnione były również grupy szkół podstawowych, które dzielnie radziły sobie z zadaniami. Zwycięzcy mieli możliwość wyboru nagród, których wręczenie było możliwe dzięki dofinansowaniu z , a moment wręczenia dyplomów został uwieczniony na zdjęciach.

Wydarzenie to było nie tylko okazją do nauki zagadnień ekologii związanych z zeremisyjnością, ale również sposobem na integrację społeczności akademickiej. Dzięki realizowanemu projektowi uczestnicy mogli doświadczyć niecodziennej przygody, która z pewnością na długo zostanie w ich pamięci i wiele nauczy odnośnie do świadomości emisji śladu węglowego i popularnej tematyki ESG. Szerzenie wiedzy, dotyczącej tego, w jaki sposób obniżyć emisję dwutlenku węgla, jest kluczowe w uświadamianiu tego, jak ratować naszą planetę i jakie mogą, być ewentualne skutki dalszych zaniedbań. Wydarzenie cieszyło się ogromnym zaangażowaniem i zakończyło się sukcesem oraz wielkim zadowoleniem nie tylko uczestników, ale i samych organizatorów.

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: poniedziałek, 6. Maj 2024 - 20:34; osoba wprowadzająca: Andrzej Nowacki Ostatnia zmiana: poniedziałek, 6. Maj 2024 - 20:39; osoba wprowadzająca: Andrzej Nowacki